2014. június 14., szombat

Lepénykenyér



Egyszerű és nagyon finom!!! :)

Hozzávalók:
20 dkg Glutenix Alfa Mix
1 kávéskanál só
3 evőkanál olaj
1 kávéskanál utifű maghéj
2 dkg élesztő
Körülbelül 1,5 dl víz

Az élesztőt a meleg cukros (1 kávéskanál) vízben felfuttattam. Közben a hozzávalókat egy tálba kimértem, hozzáöntöttem az élesztős vizet is, és jól kikevertem. Ha nagyon összeállna a tészta, akkor még egy kis langyos vizet kell hozzáönteni. Körülbelül 20-30 percet kelesztettem, és kis gombócokat formáztam a tésztából. Lisztes deszkán kör alakúra nyújtottam, annyira vékonyra, amennyire csak tudtam (bár ez nem könnyű, mert a tészta könnyen szakad), és kis lángon, forró serpenyőben ( én palacsintasütőben ) mindkét oldalát jól átsütöttem. 
Szerintem nagyon finom! Mindenképpen érdemes kipróbálni!!!
Ebből az adagból 6 db lett!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése