2013. november 3., vasárnap

Hóbagoly



Ez egy egyszerű és finom gesztenyés csemege. A gyerekeket nagyon boldoggá tettem vele!

Hozzávalók a piskótához:
5 tojás
10 dkg rizsliszt
15 dkg cukor
1 késhegynyi szódabikarbóna
1 evőkanál olaj
5 dkg étkezési keményítő

Hozzávalók a gesztenyekrémhez :
50 dkg gesztenyemassza
10 dkg vaj
8 dkg cukor
2 cs. van. cukor
rumaroma

Díszítéshez:
olvasztott fehér csoki, mazsola, kókuszreszelék, szeletelt mandula

A sütőt előmelegítjük 180C-ra.
A tojások fehérjét felvertem, kanalanként hozzáadtam a cukrot és kemény habot vertem. Ezután hozzáadtam kis adagokban a sárgáját és az olajat, végül a lisztet. Sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam és kb. 30perc alatt megsült. Villával próbát kell csinálni, hogy jó -e már, mert a közepe nehezebben sül, kell a 30perc neki!

Amíg sül a tészta addig kikeverjük a gesztenyekrémet, és végül beletördeljük/morzsoljuk a piskótát. Jól összegyúrjuk, diónál nagyobb gombócokat formázzuk, és kicsit megnyújtjuk. Belemártjuk az olvasztott fehér csokiba, ezután kókuszreszelékbe hempergetjük, végül díszítjük a mazsolával és mandulával. A hűtőben kihűtjük és már fogyasztható is. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése