2014. október 10., péntek

Szezámmagos zsemle


Hozzávalók:
3 dkg élesztő, 4,5 dl víz, 1 teáskanál só, 5 evőkanál étolaj, 3 teáskanál útifűmaghéj, 50 dkg Glutenix Alfa-mix, 2,5 dkg csicseriborsó liszt, 2,5 dkg burgonyapehely.

Az élesztőt 1 dl langyos, cukros(1 kávéskanál) vízben felfuttattam. Hozzáöntöttem a többi hozzávalóhoz és a mixergép dagasztófejével jól kikevertem. Hagytam pihenni 30 percet. Egy kis tálkába szezámmagot öntöttem egy másikba pedig tojást vertem fel. A megkelt tésztából vizes kézzel kis gombócokat formáztam beleraktam a tojásba, majd jól meghempergettem a szezámmagban. Ezután sütőpapírral kibélelt tepsire raktam. 30 percet sütöttem 180 fokon.
A képen, a zsemlék mögött fokhagymás-tejfölös kiflik vannak, a tésztából ezt is csináltam, így változatosabb. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése