2015. február 15., vasárnap

Dió torta


Nekem bármi ami diós, az jöhet! Bár ez most nem a gyerekeknek, hanem a férjemnek készült, mégis gluténmentes változatban készítettem el, hogy mindnyájan élvezhessük mennyei ízét, ennek a tortának!

Hozzávalók:
5 tojás
15 dkg porcukor
1 evőkanál étolaj
5 dkg étkezési keményítő
5 dkg rizsliszt
10 dkg darált dió
késhegynyi szódabikarbóna

Krémhez:
10 dkg darált dió
2 csomag van. puding
6 dl tej
15 dkg margarin
15 dkg cukor

A tojásokat ketté választottam, a fehérjét kemény habbá vertem, kanalanként belekevertem a cukrot, és egyesével elkevertem benne a tojások sárgáját. Közben a többi hozzávalót kimértem, jól összekevertem a mérőedényben, és kanalanként adagolva a krémhez kevertem. Kibéleltem egy kerek tortaformát sütőpapírral, és 180 fokon 30 percig sütöttem. 
A krémhez a pudingot és a tejet megfőztem. Amikor kihűlt hozzákevertem a szoba-hőmérsékletű margarint, cukrot és diót. A kihűlt tortát kettévágtam, megkentem a belsejét és a tetejét krémmel. Kis lábasban megolvasztottam egy Tibi étcsokit kevés kis olajjal, és a tortára öntöttem. A végeredmény mennyei lett! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése