2015. március 28., szombat

Lencsekrém


Sokszor nem tudjuk mi kerüljön a néha száraz 1-2 napos kenyérre vagy az abonettre. Én ha 2 napos kenyér van otthon, meg szoktam pirítani kicsit és ehhez hasonló krémekkel tálalom. Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom!

Egy bögre lencsét beáztattam este, másnap pedig 1 babérlevéllel és sóval felraktam annyi vízben főni, hogy jól ellepje, Amikor megfőtt kihűtöttem, közben 3 tojást megfőztem keményre (15 perc), és nagy lyukú reszelőn lereszeltem, de lehet apró kis kockára is vágni. Ráöntöttem a lencsére, rákanalaztam 4 evőkanál tejfölt, 1 teáskanál mustárt, ha még szükséges akkor sózni kell, őrölt fekete bors is mehet rá, és apróra vágott hagyma is (újhagymával nagyon finom). Finom és egészséges!

Miért együnk lencsét?
-erősíti az immunrendszert
-egy maréknyi lencse fedezi a szervezet napi folsav szükségletét
-vasat, cinket, kalciumot és magnéziumot tartalmaz
-magas az antioxidáns tartalma
-könnyen emészthető
-glikémiás indexe alacsony
-rendszeres fogyasztás megóvhat egyes betegségektől

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése