2015. május 24., vasárnap

Epres-túrós piskótatekercs


Tekercsnek készült, és bár a sok töltelék miatt nem igazán lett tekercs, de nem bánta a család, így is nagy sikere volt! :)

Hozzávalók:
5 tojás
10 dkg barna rizsliszt
15 dkg porcukor
1 késhegynyi szódabikarbóna
1 evőkanál olaj
5 dkg étkezési keményítő

A kémhez:
50 dkg túró
1 csomag vanília puding
3 dl tej
12 dkg porcukor
eper

Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180C-ra.
A tojások fehérjét felvertem, kanalanként hozzáadtam a cukrot és kemény habot vertem. Ezután hozzáadtam kis adagokban a sárgáját és az olajat, végül a lisztet. Sütőpapírral kibélelt legnagyobb méretű tepsibe raktam és kb. 20-25 perc alatt megsült. Még melegen óvatosan feltekertem.
Közben elkészítettem a krémet. A vanília pudingot megfőztem 3 dl tejjel és 1-2 evőkanál cukorral és hűlni hagytam. Egy tálba kimértem a cukrot a túrót és beleöntöttem a kihűlt van.pudingot. Jól kikevertem és a kihűlt tésztára kentem.A megmosott epreket egymás után egy sorba raktam és végül feltekertem. A tetejére olvasztott csokit lehet csorgatni, én az előző napi maradék csokimázat öntöttem rá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése