2015. január 31., szombat

Epres alagút


Ma a fagyasztóban pakolásztam , amikor egy nagy doboz eperre leltem. Nem is volt kérdés, hogy mi legyen vele. Míg kiolvadt az eper, addigra el is készült és kihűlt a piskóta.

Hozzávalók:
5 tojás
10 dkg rizsliszt
15 dkg cukor
1 késhegynyi szódabikarbóna
1 evőkanál olaj
5 dkg étkezési keményítő

Krémhez:
18 dkg porcukor
18 dkg margarin
1 csomag vanília vagy eper puding
3 dl tej
25 dkg eper 

A tojások fehérjét felvertem, kanalanként hozzáadtam a cukrot és kemény habot vertem. Ezután hozzáadtam kis adagokban a sárgáját és az olajat, végül a lisztet, keményítőt és szódabikarbónát. Sütőpapírral kibélelt nagy/széles tepsibe raktam. 180 fokos sütőben 25 percig sütöttem.Még melegen feltekertem, és úgy hagytam kihűlni.
A krémhez megfőztem a pudingot 3 dl tejjel. Amikor kihűlt összekevertem a cukros-margarinos krémmel, beledobáltam az epreket és összemixeltem őket. Megkentem vele kívül-belül a piskótát, végül olvasztott csokival meglocsoltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése