2015. október 7., szerda

Virslis kifli


Nagyon egyszerű elkészíteni, és nagyon finom!

Hozzávalók:

1 tojás
40 dkg Glutenix Alfa-Mix
3 dkg élesztő
5 dkg olvasztott vaj
3,5-4 dl tej
1 teáskanál útifűmaghéj
1 csipet aszkorbinsav
1 teáskanál só

8 virsli 
ketchup
reszelt trappista sajt

A tejből 1 dl tejet megmelegítettem, raktam bele egy kávéskanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és letakartam egy ronggyal a tálka tetejét.. Amíg az élesztő felszaladt, addig a többi hozzávalót kimértem egy tálba, végül hozzáöntöttem a felfutott élesztős tejet is. Kézi mixer dagasztófejével jól kikevertem és letakarva hagytam kelni 40 percet. A tésztából vizes kézzel jó nagy maroknyi adagokat kivettem, és rizslisztes deszkán kifli/buci alakúra formáztam őket. A közepén kettéhúztam, nyomtam rá kicsi ketchupot, beleraktam a virslit, és két oldalról jól összenyomkodtam őket. Sütőpapírral kibélelt tepsire raktam, megkentem őket tojással és megszórtam sajttal a tetejüket! 180 fokon 25-30 perc alatt megsült villanytűzhelyben. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése