2015. szeptember 24., csütörtök

Nagyi kókusztekercse gluténmentesen


Ez a recept a nagymamám szakácskönyvéből való! A családban nagy kedvenc volt mindig is, most elkészítettem a kicsiknek gluténmentes változatban is. A recepthez annyi, hogy az eredeti lisztes változatban a zsír nagyon jó a tésztához, a gluténmentes lisztnél viszont kiérződik belőle az íze, így aki nem szereti, annak inkább a margarint ajánlom bele.

Hozzávalók:
3 tojás sárgája
40 dkg liszt (Gluteni AlfaMix)
15 dkg zsír vagy 20 dkg margarin
2 dkg élesztő

2-3 dl tej

Krém:
3 tojás fehérjét felvertem 25 dkg cukorral, majd hozzákevertem 15 dkg kókuszreszeléket.

A villanysütőt előmelegítettem 180 fokra. A tésztához a hozzávalókat kimértem egy tálba, az élesztőt is belemorzsoltam a többi hozzávalóhoz és ráöntöttem 1,5 dl tejet. Elkezdtem a tésztát kikeverni a botmixer dagasztófejével, és annyi tejet öntöttem még hozzá, hogy könnyű, de gyúrható-nyújtható tésztát kapjak.
Letakarva hagytam kicsit kelni, kb 20 percet, majd ketté választottam és rizslisztes deszkán kinyújtottam mindkét adagot egyenként, amibe a kókuszos krémet is elosztottam. Ujjnyi szeleteket vágtam, és sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam. Amikor kicsit barnás lett a kókusz töltelék, akkor vettem ki a sütőből. Hagytam kihűlni, és tálaltam, pakoltam a gyerekeknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése